Stránky

úterý 25. června 2013

#16 Time Asteroids


Jak známo, ve vesmíru běží čas v různých oblastech různou rychlostí. Moc by se mi líbilo, kdybych jako hráč mohl hrát za "časového manipulátora", který by jednoduchým způsobem ovlivňoval tok času v různých místech hrací plochy.
Tento princip by bylo možné určitě využít různými způsoby, ale momentálně mě napadá (spíš pro inspiraci) jednoduchá hra, která by byla cosi jako Asteroids bez raketky.

Představuji si to asi takto: na obrazovce létají (jako v klasických Asteroids) velké asteroidy. Když doletí na okraj, pokračují v průletu na druhé straně.
Hráč myší vytváří lokální časová pole (levým tlačítkem myši čas v dané oblasti zrychluje, pravým tlačítkem jej zpomaluje). Časová pásma nemají ostré hrany, spíše se výsledek podobá mapám tlaku vzduchu při předpovědi počasí:






















Když se asteroidy navzájem srazí, rozpadnou se na menší části. Cílem by tedy bylo průběžně některé asteroidy zpomalovat a některé zrychlovat tak, aby se všechny o sebe rozbily.

Je možná i varianta, která by umožňovala v nějaké oblasti čas zpomalit až na nulu, nebo jej případně snížit natolik, že by běžel pozpátku (ale nejsem si jistý, jestli by nedocházelo k nějakým herním problémům, např zásekům na rozhraní mezi kladným a záporným plynutím času)

Je jasné, že hra v této podobě není nikterak dlouhodobě hratelná - spíš ilustruje princip, který by bylo možné použít např. v realtime strategii (nepřátelské rakety uvíznou v oblasti, kde čas běží pomalu, zatímco naše jednotky putují obchvatem přes oblast rychle plynoucího času). V takové hře by hráč naopak časové oblasti neovlivňoval - časová pásma by se mohla proměňovat podobně jako počasí.

Možnou variantou by také byla real-time strategie, kde časové zóny existují, ale nejsou vidět. Hráč postupně zjišťuje (např. pomocí zvědů), kde plyne čas rychleji a kde pomaleji, čehož posléze může využívat v boji (na bojiště si může umisťovat značky pro lepší orientaci v časových zónách).