Stránky

pondělí 3. června 2013

#2 Námět na horrorový příběh

Hra, ve které se padesátiletý hrdina setká se svým já z minulosti ve věku 49, let, který ho zabije. Pak po roce mu je padesát a přijde zase jeho já z minulosti ve věku 49 let a zabije ho.

Pokaždé, když čeká ten rok, zjistí něco jiného o svém okolí, jak stárne, ale on je relativně pořád stejně starý - 50 let. Zjistí, že tento koloběh musí probíhat po staletí a začne chápat svou roli v historii. Proto vždycky mladému já sdělí vše, na co přišel a nechá se klidně zabít. Mladý pak naváže na přemýšlení a pesvědčí své nově příchozí mladé já, aby ho nezabíjelo. Starší já tak dojde k tomu, že to musí být prokletí a že vykoupení je právě to, když přestane sám sebe zabíjet - a zabije svoje mladší já, aby narušil kolotoč.

Jenže pak mu je 51 a opět přijde jeho mladší 49 leté já - udělá si na něj klidně past a přemůže ho podruhé, další rok potřetí, další rok počtvrté, pětkrát, desetkrát... ale pak už mu je třeba 80 a nemá sílu dále útoky svých 49 let starých já odrážet. Jak to skončí?
 
Spáchá sebevraždu? Obnoví se koloběh s mladými já? Je to nějaká hrůzná vize?


Námět si vysloveně říká o nějaké horrorové RPG. Hráč by měl na starosti vlastně dvě postavy - jednu ve věku 49 (a méně) let, druhou ve věku 50 (a více) let. "Mladší" a "starší" zkrátka. Hráč bude rozvíjet schopnosti staršího já po dobu jednoho roku, aby se pak pomocí mladšího já pokusil své starší já zabít. Pokud uspěje, musí pokračovat ve vývoji postavy mladšího já - které se tím okamžikem stává starším já a má přesně rok na to, aby se připravil na útok svého mladšího já.

Pokud ale starší já přemůže své mladší já, má hráč další rok na to, aby svou postavu opět vytrénoval proti útoku mladšího já.

Tento tréning bude právě ono nabírání moudrosti a informací, které začne časem předávat svým mladším já. Jedna z možností tedy bude, že mladší já přestane zabíjet své starší já a mohly by se tak hromadit mladší já v čekárně - zatímco hráč by se jich chopil jejich role najednou a rozvíjel je paralelně - koneckonců jde o identickou postavu, jen vždy o rok starší vůči mladšímu já.

Cílem hry bude samozřejmě zastavit tento kolotoč.

Uměl bych si představit, kdyby se tato pointa v příběhu zamaskovala a hráč by z velké části hry vůbec nechápal, co se děje. Mohl by potkávat různé varianty starších já z budoucnosti a opakovat nějakou sekvenci hry třeba dvakrát-třikrát, což by vypadalo jako programátorský bug.

Co třeba nějaký další Torment s tímto námětem?