Stránky

úterý 4. června 2013

#5 Castle Defense vs. Nether Earth

Je mi jasné, že Castle Defenseovek je mraky. Nejen že není možné si všechny zahrát, ale vlastně už to ani není zábava: všechny jsou téměř stejné, liší se jen vzhledem, způsobem vývoje a způsobem, jak nepřátelé procházejí hracím polem (pěšinka vs. volná pláň).
Přesto už pár let sním o Castle Defenseovce, která by využívala nedoceněného a zcela nadčasového principu  8-bitové real-time strategie Nether Earth (na chvilku zapomeneme na to, že Nether Earth vlastně je v podstatě Castle Defenseovka).
Představuji si pláň, v jejímž středu je naše základna. Z ní vypouštíme více nebo méně mocné roboty, poskládané podle poměru cena/výkon jako v Nether Earth. Roboty nikam neumisťujeme (vycházejí z naší základny), jen jim zadáme instrukce a oni si už pak musí poradit sami.
Mezi základními příkazy může být hlídání určité zóny, různé druhy specializovaných útoků, sebevražedný útok, možná i pokládání pastí. Případně i jednoduché "programování" - mám na mysli instrukce jako "když budeš mít zdravíčko menší než 20, běž se hílovat na základnu", apod.
Roboti se nedají ovládat; sami putují po pláni a dělají, co jim bylo z počátku zadáno. Peníze hráč dostane klasicky za každého zničeného nepřítele.
Uznávám, že to je jednoduché a neoriginální, ale přesto bych si to moc chtěl zahrát.

Když už jsme u toho, asi mě nepřestane udivovat, jak málo her využívá složitější umělé inteligence, o jednoduchém vytváření inteligence umělých hrdinů nemluvě. Naposledy jsem se s takovými možnostmi setkal v sympatickém konceptu hry Gratuitous Space Battles z r. 2009, ale podobných her je spíše jako šafránu (tímto bych chtěl vzdát hold krásným projektům jako Pragmatica, Light-Bot nebo BugBrain).