Stránky

úterý 4. června 2013

#6 Modifikace zbraní

Při hraní různých automobilových (pseudo) simulátorů - jmenujme alespoň LFS, GT5, Forzu nebo i čerstvě Virtual Grand Prix - vždy obdivuji, kolik nastavitelných položek hry nabízejí. Laik nemá šanci poznat, zda změna nějakého konkrétního nastavení ovlivnila konkrétní vlastnost vozu a pokud, tak jak moc. Přesto v mnoha těchto hrách jsou detaily simulace dechberoucí. Napadlo mne ale - proč něco takového nemáme i třeba pro FPS hry, kde by si hráči podobně detailně ladili své oblíbené zbraně?

Viděl jsem kdysi nějakou střeleckou soutěž, kde sportovci stříleli z pistolí na terč. Šlo o speciálně vytvořené sportovní pistole, které podléhaly přísným pravidlům konstrukce. Například před závodem museli všichni své pistole vložit do speciální měřící krabice, aby se ihned ukázalo, zda zbraň nepřesahuje povolené rozměry. Pokud se pistole do krabice prostě nevešla, sportovec nemohl závodit. Došlo mi, jak při navrhování konstrukce takové zbraně je důležitý každý milimetr. A že designování takové zbraně musí být svým způsobem umění.

Napadlo mne, že jsem v žádné střílecí hře - i kdyby mělo jít i jen o simulátor lovu jelenů - ještě nikdy neviděl detailní modifikaci zbraní. Něco naznačuje například postava Snaka v Metal Gear Solid 3, kdy si tento hrdina nožem upravuje držadlo pistole (vykrajuje kus pryže, k zmenšení šířky), aby se mu při jeho bojovém "CQC" postoji snadno držela i s nožem v obou dlaních. Herně to samozřejmě implementované není. Neexistuje hra pro zbraňové fetišisty (a že by se jich našlo), kteří by si ladili zbraně skutečně na míru a hra by to (pseudo) realisticky brala v ohled. Nemuselo by jenom jít o střelecké vlastnosti, ale i o její hmotnost, ovladatelnost, případně vhodnost pro specifické situace (jako je CQC postoj ze zmíněné hry MGS3). Dal by se na to navěsit i RPG systém specializace postav a prohloubit celou herní mechaniku pro hry typu Jagged Alliance.