Stránky

úterý 4. června 2013

#7 Casual hra o nespolehlivých strojích

Někdo by mohl říci, že všechno už bylo vymyšleno a nic skutečně originálního už zřejmě nepůjde objevit. Ačkoliv s tím nesouhlasím, chtěl bych nastínit podobu logického rychlíku, který by byl v podstatě kombinací několika herních principů: Incredible Machine, UGH a Dungeon Mastera 2. Uznávám, že tato směs zní dost zvráceně a ona také zvrácená je.
Je nutné říci, že z Dungeon Mastera 2 by byl využit jen princip otevírání brány Zo. Pro jistotu připomínám, že v téměř finálním úkolu bylo potřeba aktivovat stroj k otevření brány do jiné dimenze a udržet jej v chodu. K tomu bylo nutné přebíhat mezi několika patry a zajistit, aby hlinění horníci v podzemí přikládali do kotle, současně aby chrlič fireballů neustále bombardoval modrý krystal a ještě nějaké další operace. Hráč výsledky těchto akcí koordinoval pomocí steampunkových strojů a když se mu podařilo udržet všechny přístroje zároveň v chodu, brána k finálnímu bossovi se otevřela.
Takže: moc by mě bavila casual hříčka s mnoha levely, kdy hráč na jedné obrazovce vždy objeví nefunkční prostředí a klikáním a poháněním různých atributů musí rozběhnout a  udržet určitý bizarní přístroj v chodu. Záleželo by na okolnostech, zda hráč potřebuje k chodu bičovat otroky, aby otáčeli dřevěným kolem nebo udržovat v běhu plutoniové kapky, kapající do nukleární pícky, jež nesmí kapat moc pomalu (pec vyhasne) nebo moc rychle (pec vybouchne). Jednalo by se o stroje nejrůznějšího charakteru a způsobu pohonu; vždy by ale bylo nutné udržet v chodu několik zdrojů zároveň, a to po dobu třeba minuty.
Co se týká samotných levelů, nebránil bych se přehnaným řešením (ty by měly být ve skutečnosti základem hry), kdy např. zahřívání kotle můžeme způsobit průběžným obtěžováním draka, elektrickou energii třením ebonitové tyče o liščí ohon (s tím, že liška musí zůstat chvíli v klidu, nebo naopak v pohybu) nebo roztáčením mlýna pomocí trefování se do lopatek střelbou z děla.
Hra nemusí být graficky náročná, bohatě by mi stačila grafika hry UGH, což by z ní mohlo učinit nejen flashovku, ale i příležitostnou hru pro mobil.