Stránky

čtvrtek 1. srpna 2013

#18 Parodie na Člověče, nezlob se!

Dostal jsem nápad na primitivní hru - klasické Člověče, nezlob se. Avšak udělané tak, aby parodovalo současnou vlnu AAA her, stejně jako hry z mobilního segmentu.

Hra by měla tři základní pilíře.

První je obsah. Hra bude přetékat nesmyslnými nápovědami, které se budou pravidlně objevovat na obrazovce nejen během loadingu, ale také během hry. Jde o nápovědy typu:

- po hození šestky můžete házet ještě jednou
- panáčka z domečku můžete nasadit pouze po hození šestky
- vyhodit jiného panáčka z hracího plánu je možné pouze vstupem na stejné políčko, nikoliv o políčko dříve nebo později
- máte-li v hracím plánu více panáčků, můžete se rozhodnout, kterým panáčkem budete táhnout
- padne-li trojka, můžete se posunout panáčkem o tři políčka
- číslo hozené na kostce nemůžete rozdělit mezi dva či více panáčků
- pokud máte vyhozenou figurku, musíte opět vyjít z domečku
- snažte se házet co nejvyšší čísla, abyste okruh oběhli co nejdříve
- chraňte se od vyhození jinými hráči, je to nebezpečené
- pokud si můžete vybrat, kterou figurkou budete moci táhnout, vyberte spíše tu, která může vyhodit soupeřovu figurku
- hra byla optimalizovaná pro gamepad, ale můžete hrát i na klávesnici a myši

Vedle těchto nápověd by zde bylo nutné potvrdit licenční ujednání, které bude plné absurdit ("Odsouhlasením těchto podmínek ztrácíte babičku") a komických přirovnání. Každá položka v menu bude okomentována patřičnou dávkou sarkasmu, celkově by hráč měl mít pocit, že z něj hra dělá blbce.

Tento obsah by neměl přímo vliv na hru, enormní počet nápověd by měl hráče pobavit, ale i otrávit. Například klávesy používané pro hru by byly symbolizované nikoliv klávesami na klávesnici, ale tlačítky na gamepadu (tj. "press A to roll a die" bude graficky evokovat tlačítko A na gamepadu, ale bude to například ENTER na klávesnici). Čím debilnější, tím lepší!

Druhý základní kámen by měl rozšiřovat hru po systémové stránce.

- hra by vyžadovala permanentní připojení online k serveru, který by posílal náhodně generované hody kostkou
- hra by byla zcela zdarma, ale teprve po zakoupení DLC bude na kostce padat šestka
- na výběr bude hromada skinů a také first person pohled, opět jako DLC
- hody kostkou generované na serveru nebudou vůbec náhodné, půjde o pevně danou řadu čísel, takže každý hráč bude mít neměnný a identický zážitek z průběhu hry. Pouze v případě, že na hracím plánu má hráč nasazeno více figurek, může "strategicky" vybírat, kterou pohne. Systém nápovědy by ale měl vždy doporučit ideální tah, aby se hráčův vstup eliminoval na nezbytné minimum.
- ideální by bylo, aby se na straně klienta (hráčův počítač) vypočítávalo Pí nebo nějaké jiné nekonečné číslo, čímž by provoz hry mohl mít význam pro světové blaho
- případně aby se výpočetní výkon stanice použil na těžbu Bitcoinů - které by ale putovaly do kapsy provozovatele hry, nikoliv hráči, kterému to vytěžuje procesor na 100%. Tento fakt by byl uveden v licenčním ujednání, maličkým písmem na straně 29 z 84.


Třetí pilíř by posouval hru do ještě absurdnější dimenze.

Po zakoupení všech skinů a rozšíření  by se hra změnila v Call of Duty. Hráč by dostával instrukce, o kolik políček musí postoupit vpřed (tj. kostka bude přes rádio fungovat, jako velitel rozdávající příkazy), grafika bude identická s Call of Duty, stejně jako zbraně, okolí, psi a další. Hráč půjde prostě tunelovitým designem vpřed, když má vyhodit panáčka, dojde k přestřelce, ale díky regeneraci zdraví hráč nemůže nikdy prohrát. Naopak situace, kdy je hráčův panáček (bojová jednotka plná tvrdých mariňáků) vyhozen, dojde ke scénáristicky předvídatelnému ústupu do domečku (hráč by musel na hracím plánu přeběhnout klidně napříč do bezpečí), případně by došlo k dramatické smrti hlavního hrdiny. Celá hra bude okořeněna příběhem o budování amerického snu, o báječných klucích s bagančaty, narážky na současnou politickou i kulturní scénu a podobně.

V případě, že hráč musí jenom projít skrz políčko, které bude okupované nepřátelskou jednotkou, bude mise z úhlu pohledu vojáků na bojišti čistý stealth!

Fakticky vzato by ale pořád šlo o Člověče, nezlob se. Vliv hráč na hru bude prakticky nulový, postavy se po hracím plánu budou moci pohybovat přesně dle hodů kostkou, dodatečná interaktivita bude jen chiméra svobodného rozhodování, nebude možné lepším střílením dojít k vítězství; stejně tak nestřílením nebude možné opravdu hru pokazit (prostě se nahraje posledních checkpoint a hráč bude sekvenci opakovat tak dlouho, až ho hra nechá uspět).

***

Co se realizace týče - první pilíř by se hodil i pro webovou hru v HTML5, druhý pilíř je už poněkud komplikovanější, ale některé elementy by se daly rovněž implementovat. Třetí pilíř je jen zhůvěřilá fantazie, vhodná pro mecenáše, co nevědí co s penězi, se zvráceným smyslem pro humor.