Stránky

úterý 10. září 2013

#22 Human vs Predator

Měl jsem sen, ve kterém mne honil Predátor z filmu, ale odehrávalo se to v uzavřených prostorách, větrací šachty, kanceláře a podobně. I když to byla spíše noční můra, po probuzení se mi moc líbilo, že jsem během snu převrátil role. I když jsem se většinu času před Predátorem schovával a prchal před ním, postupem času vyčerpal svou energii do zbraní a když seznal, že jsem bezbranný, odložil i zápěstní břitvy a další vymoženosti a honil mne holýma rukama. Chvilkami se mi podařilo ukrýt v nějaké místnosti a plánoval jsem další postup. Celé to vyvrcholilo tím, že jsem našel relativně dostupnou zbraň - defibrilátor z nemocničního patra - kterou jsem mu nepozorovaně přiložil na záda zavěšený nohama za větrací šachtu. Elektrošok ho v podstatě zabil a tím jsem se probudil.



Líbila by se mi hra, de facto taková akční adventura, ne nepodobná svým stylem například Mirror's Edge, kde by hráč měl za úkol pobíhat v uzavřeném prostoru (ideálně vesmírná loď) a kombinováním předmětů vytvářet různé nástroje k překonání nástrah. Hlavním cílem bude ale přežít co nejdéle. Zdržovací taktika by nakonec měla vyústsit v obrácení rolí, kdy hlavní postava dospěje do fáze, kdy již nemá smysl utíkat a protiútok bude správným řešením. Aby to vůbec bylo realizovatelné, musí být Predátor frustrovaný a unavený, musí přijít o většinu svých zdrojů, oholit jeho výbavu na kost. Teprve pak jej bude možné zničit.

Několik námětů na úkoly:

- zavařování dveří (svářečku lze najít v hangáru lodi)
- ve hře bude pár základních zbraní, i střílecí věž, ale munice bude komicky omezená, takže nelze Predátora efektivně zabít, ale lze mu poškodit část výbavy při správném míření
- v serverovně bude možné hacknout přes WiFi jednu část Predátorovy výbavy (jadernou bombu například)
- bude možné dočasně vypnout umělou gravitaci a tím se dostat do jinak nepřístupných míst - ale ovlivní to samozřejmě všechny objekty i Predátora
- strojovna obsahuje těžké dveře, skrz které se Predátor nedostane, ale postava ve strojovně bude trpět horkem a nebezpečením radiace - za to zde může najít užitečné vybavení a Predátora překvapivým úderem na chvíli dezorientovat či dokonce omráčit
- v tajné místnosti by mohly být zmražení Vetřelci, se kterými si Predátor sice hravě poradí, ale pro člověka to bude časový zisk
- do větracích šachet se vejde jenom člověk, Predátor ho z počátku hry bude moci sledovat díky nějakém scanneru, ale když si vyčerpá baterku, stane se pro něj člověk nedetekovatelný
- lekárnička obsahuje chladivý gel, který lze na sebe namatlat a po omezenou dobu se bude jevit Predátorovi postava neviditelná, po vzoru zabláceného Arnolda z filmu

A tak dále a tak podobně.

Hra by při svém spuštění vygenerovala náhodně mapu vesmírné lodě a nacpala by ji náhodně vybranými úkoly, respektive předměty - hráč by si mohl zvolit obtížnost, která by modifikovala časový limit nutný k přežití, agresivitu Predátora či výdrž jeho baterie. Regulerní taktikou by bylo vyčkávání - hráč nebude mít přehled o tom, kde se Predátor přesně nachází - ale na stanici se nacházejí i kamery, případně budou k dispozici přenosné webkamery s omezenou energií. Nemluvě o tom, že bude možné po vniknutí do navigační kajuty například vyslat signál k záchraně nebo nasměrovat loď k nejbližší kolonii, kde jsou vojáci. Toho si Predátor bude částečně vědom a upraví dle toho svou taktiku.

Návrhy jednotlivých úkolů a odpovídajících místností či předmětů by měly být zpracovány sandboxovým způsobem, moc by se mi zamlouvala interakce ála Scribblenauts, aby hráč mohl nacházet nová a překvapivá řešení. Když přežije po danou dobu, hra končí úspěchem. V opačném případě se může vygenerovat nová mapa a hráč se pustí do řešení nových úkolů.