Stránky

pondělí 17. února 2014

#30 SVETY 3

Při diskuzi s bratrem nás napadl další způsob, jak využít principu Světů, a to možná i s nezanedbatelným komerčním potenciálem. Odchylka od původních Světů spočívá jednak v tom, že by se již nejednalo o čistě textovou hru, ale o rozvoj světů na rozsáhlých mapách. Druhá zásadnější odchylka spočívá v tom, že světy budou zároveň "hrát" kromě hráčů i herní vývojáři jaksi ve dvou hierarchických patrech, čímž se Světy stanou jakýmsi herním portálem s minihrami místo lokací.

Představme si zoomovatelnou mapu s kontinenty, ostrovy, atd.
Libovolný herní vývojář může začít osidlovat daný kontinent minihrami, které vytvoří. Pro vkládání her budou platit určitá pravidla - hra musí mít např. hrací dobu méně než jednu minutu, musí mít určitou obtížnost, musí respektovat téma lokace, např. les. Je otázka, zda by minihry bylo nutné vyvíjet např. pouze ve flashi a v html 5, nebo zda by existovalo i nějaké zjednodušené vývojářské prostředí à la Game maker.
Vývojář bude svou "říši" spojovat cestami, hráč tedy bude moci putovat po cestách a absolvovat postupně množství miniher, bude moci pokořit celý kontinent her a bude za to odměněn, apod. Pokud se hráči nebude hra líbit, bude moci zvolit jinou trasu. Další vývojáři budou minihrami plnit další území a propojovat je se stávajícími. Je otázka, zda každý vývojář bude mít vlastně svou zemi, v níž hráči budou občané (a budou moci i třeba hlasovat o herní obtížnosti, říkat si o hry na přání apod.), nebo zda vývojáři budou moci plnit kontinenty minihrami - "lokacemi" - chaoticky kdekoliv.
Světy se budou postupně plnit různými hrami s různými přístupy různých vývojářů, důležité je jen dodržet určitou hranici náročnosti a rychlosti her, spolu s tématickými omezeními (les, lunapark, hory, město,...). Je myslím podstatné, aby si portál udržel jakýsi "casual" dojem - tj. aby byl hratelný tak, že si zaměstnanec firmy zahraje pár hříček, ale aby bylo možné strávit i desítky hodin pokořováním celých kontinentů.
Možností jak tímto způsobem získávat peníze je několik. Např. bude možné udělat ostrov se speciálními hrami, kam je přístup jen přes most, kde se platí mýtné. Nebo pod zemí bude říše pekla s temnými hrami (opět od různých vývojářů), kdy se bude platit za tunel do pekla. To stejné může existovat v případě raketoplánu k vesmírným světům - minihrám. Navíc ve vesmíru můžou existovat další planety plné miniher.
Celý portál by pochopitelně stál na ochotě vývojářů vkládat své minihry do světů, ale máme pocit, že by to bylo skutečně proveditelné.