Stránky

sobota 15. února 2014

#29 SVETY2.BAS

Už dlouho si pohrávám s myšlenkou oživit a rozvinout hru SVETY.BAS, jak jsem kdysi popsal na svém blogu. Od té doby jsem se v úvahách posunul dál - zamýšlel jsem se, jak posunout sociální element blíže k realizaci. V tom výsledku se mi v hlavě začala rodit notně upgradovaná myšlenka původní hry. V první rovině jde o částečně kontrolovanou vývojovou větev, v druhé rovině se jedná o implementaci silnější interakce.

O co mi jde?

V zásadě bych chtěl, aby obsah hry tvořili skutečně hráči, ale aby zde existovala zároveň jistá úroveň kontroly kvality ze strany provozovatele hry. Hráči by si mohli libovolně tvořit svoje vlastní "snové světy" a otvírat je pro ostatní hráče - tito hráči by pak zanechávali rating. Snové světy s vysokým ratingem by se pak propsaly do "reálné hry".



Reálná hra je spravována administrátory, kteří jsou zodpovědní za propojování snových světů hráčů s vysokým ratingem. Jednou importované světy zmízí z hráčova snového světa a nelze je obsahově změnit - lze je ale doplnit (viz níže).

Velkou otázkou je zaměření světa jako takového. Aby návaznost dávala nějakou logiku, očekával bych nějaký základní příběh a mantinely typu scifi nebo fantasy - hráči by tak stavěli malé soukromé vesmíry, případně budovali kontinenty anebo třeba jedno velké město. Mohlo by jít ale i o psychedelickou hru, skutečně složenou z textově popsaných snů hráčů.

Když by tedy nadřazený svět začal nabývat na objemu, vstupuje do hry druhý zlepšovák a tím je vložení interakce. Základní stavební jednotkou bude čas, tedy že každý hráč může určit, v jaký okamžik dojde ke spuštění nějakého skritpu. Kdybych se přidržel přirovnání k městu, tak pomocí jednoduchého skriptu by šlo simulovat pohyb NPC v lokacích a vytvářet jim dialogy. Mezi lokacemi by se dalo cestovat pomocí dopravních prostředků nebo teleportů. A vůbec by se autoři dobře oceněných místností / světů mohli stát malým tvůrcem obsahu světa. Hra by podporovala globální plynutí času a například počasí, což by ve skriptech mohlo jít zohlednit.

V reálné hře by chyběla možnost "jít na nové místo", respektive by tam tato nabídka byla, ale nové místo se propíše pouze do privátního snového světa na straně hráče. Získá-li ale tato nová místnost dostatečná rating, dostane se i do reálného světa.

Když by byl vybudovaný ekosystém hry s vlastními autorskými událostmi, mohou administrátoři hry vymýšlet hlavní questy - tedy interakci napříč všemi propojenými světy - libovolný hráč by se pak mohl pustit do řešení hádanek, které budou zasazeny do jeho vlastního světa, ale bude ho to motivovat i k objevování dalších koutů světů.

Vzhledem k čistě textové realizaci je možné takovou hru hrát na čemkoliv, co zvládne internetový prohlížeč, umím si představit hru přes IRC klienta.